• Advertisement
 photo 26d6935a-c8f8-4a7a-a1fa-bd7d10bcc409_zpsfvl7f7on.png D. truncatus

Martin Moldrup Thomsen

Her kan man oprette sit eget lille microsite med artsliste, beskrivelse af eget terrariehold mm.

Moderators: Simon Bomholt, Mads B. Jensen, morten müller

• Advertisement

Postby Moldrup » Tue 4. Sep 2012 20:51

Hej Dendromania,
Jeg startede med, i 2011 april, at holde krybdyr. Jeg anskaffede mig en Chameleo calyptratus (Yemen kamæleon) som jeg stadig er ejer af. Forelskelsen af regnskovsterrarie har altid været der, men er først på det seneste blevet en realitet.
I februar begyndte jeg så småt at få mod på det og jeg fik bestilt 4 styks 30 x 40 x 50 (LxBxH).
Da min interesse hovedsageligt landede på de små Ranitomeya arter valgte jeg at få denne højde.

Efter terrarierne havde fået lov at stå lidt og springhalerne var på plads fik jeg fat på de første 5 frøer.
0.0.3 R. imitator ’nominat’
1.1.0 R. amazonica

Frøerne kan Jesper (Psycho_god) takkes for. Nogle rigtigt fede frøer!
Jeg havde jo sådan set slet ikke set de små frøer på andet end billeder. Jeg vidste jo udmærket at de er små, men da de var for øjnene af mig blev jeg nu alligevel overrasket.

Ind i terrarierne med dem. Skruede op for vandingen. 1½ dag efter var jeg i gang med at sætte filmbægrer ind, eftersom amazonicaerne allerede kvækkede, og med det samme så jeg æg fra dem i en bromelia skede. De kunne sgu ikke vente :).

På Århus messen fik Simon også lokket mig til at købe 0.0.3 D. leucomelas. Det er nu alligevel den frø der startede lysten til farvefrøer hos mig.. så i en hvis forstand hører den hjemme i samlingen. 30 x 40 x 50 er jo desværre ikke helt optimalt for dem, men de bruger nu alligevel højden. Indtil videre må de vente til der bliver smidt nogle flere passende terrarier ind på hylderne :).

Et enkelt terrarie står stadig tomt (med en irriterende edderkop der laver spindelsvæv) som mangler nogle frøer.

En ven har lånt mig sit kamera så det er planen at der kommer nogle billeder af dyrene inden længe.
Hilsen
Martin Moldrup Thomsen
Min Blog!
Moldrup Offline

Postby Moldrup » Tue 11. Sep 2012 12:12

Der er desværre ikke rigtigt blevet taget nogle billeder endnu, da jeg ikke lige har fået lånt det kamera.
Men fik da filmet en lille film af mine leucomelas, der fik en smule springhaler, med telefonen. Kvaliteten er jo så ikke så god, men det er altid lidt sjovt at se dyrene på den ene eller anden måde.

http://www.youtube.com/watch?v=NMHlPV8_vZM
Hilsen
Martin Moldrup Thomsen
Min Blog!
Moldrup Offline

Postby Moldrup » Mon 28. Jan 2013 19:28

Nu fik jeg endelig fat på mit eget kamera så har taget en del billeder og det ikke helt så let som jeg troede. De små Ranitomeya'er er pist væk så snart man rør ved glasset :D
Men har taget nogle billeder af 3 ud af 4 af terrarierne.

0.0.3 D. leucomelas
Image

2.0 R. imitator 'nominat'
Image

1.1 R. amazonica
Image

Jeg har ikke taget noget billede af det 4. terrarie da der er kommet en eller anden form for mug/svamp i det. Det er ikke bredt sig til de andre terrarier overhovedet og jeg har en mistanke om at det er startet på bregnerodsstykkerne der er i det terrarie. Jeg har puttet ekstra bænkebiddere og springhaler derind for at se om det kunne redde noget som helst. Der er ikke nogle dyr derinde, vil nødigt sætte nogen i fare. Er bange for hele skidtet skal ryddes ud men nu må vi se. Hvis nogen har haft et lignende udbrud så send endelig en PB om råd.

Her er et billede af det:
Image

Jeg har haft 5 haletudser fra mine amazonicaer undervejs i vandet. En enkelt er faret på land idag.

Image

Planen er, at jeg vil fosøge at anskaffe mig 2-3 hunner til imitatorene og få det 4. terrarie op at køre, så der kan komme noget andet spændende Ranitomeya derind.
Hilsen
Martin Moldrup Thomsen
Min Blog!
Moldrup Offline

Postby BoPedersen » Mon 28. Jan 2013 21:56

Kan godt lide at se, at de så småt er begyndt at gå på land ;)
BoPedersen Offline

Postby Dendrobibatesum » Tue 29. Jan 2013 16:56

Det ser da ellers godt ud!

Kunne det være grønalger eller blåalger, der hærger dit terrarie? Det kunne umiddelbart ligne noget, jeg også har på nogle af mine klodsplanter i udestuen, også selvom det er det kunstige plastprodukt EpiWeb, så trives det fint der i mosset.

Jeg vander med regnvand i udestuen, måske der er sporer med i vandet!
Mvh
Egon Krogsgaard
Dendrobibatesum Offline

Postby morten müller » Tue 29. Jan 2013 18:42

Hej Martin

Det er en flot blok du har lavet dig!

jeg syndes også det er nogle rigtig fine små terrarier, du må lige smide nogle fotos af frøerne en gang med tide..

Godt arbejdet Martin :D
Hilsen Morten Müller
Min Blog!
morten müller Offline

Administrator

Return to Blogs